Doktor Aisyah Qibtiyah

Doktor manis yang sangat sederhana ini datang dari Penang. Makeup dia untuk Majlis di pihak lelaki di Setiawangsa KL. Kali ni saya tak tau la, mungkin ini dugaan utk saya atau dugaan utk Aisyah. Dalam perjalanan saya nk pegi mekap Aisyah.. sedang kereta dibawa dengan laju tiba-tiba enjin mati !!! Power off!!! terkejut saya di buatnya,tak sempat nk panik...cepat2 sy pull over kereta ke tepi jalan. nasib baik kereta tak banyak masa tu. sempat la kereta tu sampai ke bahu jalan, bontot kereta je tersembul keluar.. berdoa dalam hati jgnlah ader kenderaan lain terlanggar kereta buruk aku ni.. huhuh. Kemudian terus call hubby suh antar keta buruk satu lagi. aduiihh masa ni baru panik, sbb lambat nak gi mekap. nak tunggu hubby datang antar keta lagi... Saya call Aisyah beberapa kali utk update status saya.. maklumlah dia tentu panik sedangkan saya pun panik tak tentu arah.. apatah lagi dia..
Sesampainya saya di tempat Aisyah saya cuma ada masa tak sampai setgh jam utk siapkan Aisyah.. Ya Allah, hanya padamu ku minta kekuatan dan keajaiban.. doa dlm hati.
sampai je terus sembur mist spray Shu Umeura tu.. sapu primer revlon dan pakaikan Bobbi Brown foundation stick (sbb kulit doktor Aisyah agak berjerawat) pastu tenyeh2 dgn berus n beauty blender. Rasa lenguh tangan ni sebab buat cepat2 cam charlie chaplin. Aisyah tak mau pakai bulu mata palsu.. so sy curl up eyelash dia dan tebalkan sedikit mascara.
ni gmbr dia sblm makeup, amik kt fb dia. Ckp kt dia .. x sempat nk amik gmbr b4, so naanti amik kt fb je lah. she's ok... 

aisyah request makeup natural2 je tak mau berlebihan...

wajah dia still ceria.. think positif always..

Doktor Aisyah dengan hubbynya yg very understanding n baik hati.
 
So finally I manage to do her makeup in a very rushing time...ader sedikit terlajak waktu.. Minta maaf Aisyah..halalkan ye mana terlebih terkurang. Yang baik datangnya dari Allah, yang buruk dari akak...Wish you a very happily ever after with your sweet hubby. Tq sudi ambil akak utk merias kamoooo....
 
p/s : Kereta saya tu mati enjin sbb fuel pump rosak, tak dpt nk pump minyak ke enjin...... ooooo baru tauuuuuuuuu.......

Ulasan