Masyitah Bersanding - Garden Wedding Putrajaya


Ingat tak entry saya yang lepas pasal masyitah or chitah nama manjanya ni? Saya makeup dia dari dia bertunang (entry masyitah bertunang) sehingga dia nikah (entry Masyitah Nikah ) dan sekrg seminggu selepas dia nikah.. bersanding di Taman Botani Putrajaya ala-ala Garden wedding .. pewwiiiittt!. Rasanya cam panjang pulak entry kali ni sbb Chitah ni adalah pengntin paling periang pernah saya jupe. Love her so much! Byk nk citer psl dia sbb dia pun bg kebenaran utk berkongsi dgn pembaca blog saya ni. So gmbr2 dibawah ni adalah dari kamera saya yg tak di edit (diulangi no editing.. sbb kecoh sgt makeup2 retis ngata org mengedit gmbr mekap. kang dgn saya sekali di tuduh mengedit.. tak kuasa u olls!!!) Dan juga ada gmbr2 dr collection Chitah dan rakan2nya sy amik dgn kebenaran.
ni wajah dia selepas dimekap.
Beberapa hari sebelum majlis bersanding saya tya dia.. ader special request ke nk buat rambut. Sekali dia antar gmbr nk rambut ala2 eva langoria ni ha!! Mampooo???
 
ala2 messy curl. Pengantin kt malaysia mana de berani nk messy curl cam ni.. ader la kot beberapa percent dan Chitah ni salah seorang darinya.
So on the day nk mekap... saya sampai di Shangri La putrajaya yang sgt cantik tu bilik 207..bilik pengantin utk start my work for the day. Sampai2 dh dengar suara periangnya dan gmbr2 yg sy capture before dia mekap semuanya lebih kurang mcm kt bawah ni
 
entah apa la yg buat dia happy sgt.. orang lain pun kawen gak. hehehe.
masa tengah makeup pun dia senyum lebar... mmg dia happy sangat2 lah!
Tapi ader cerita ni sebelum start makeup.. orang lain cool je dlam bilik 207 tu. dia ke sana ke mari ke sana ke mari.. entah apa yg dia sibukkan pun tak tau lah. Saya pun cam lantak kau lah Chitah, dlm hati je. So saya keluarkan makeup tools dan prepare on the table. basahkan sponge.. panaskan curl tong... tetiba.. dgnr bunyi bang! yg sgt kuat diikuti dgn ketawa Adam Maya si photographer .. ketawa yg mcm the greatest ketawa ever! Assistant Adam ketawa malu2 di sisi katil. Saya pun toleh la ke arah diaorg duk ketawa tu.. tgk si Chitah terduduk memegang kepala di sisi sliding door yg putih jernih yg menutupi balkoni indah bilik 207 tu. Hahahaha... saya pun tumpang ketawa la...Roper nya Chitah sudah terlanggar cermin sliding door tu. Sbb masa saya sampai, sliding tu terbuka konon2 nak amik angin pagi lah. So saya suh la tutup sbb nk aircond biar sejuk. Yg Chitah terlebih aktif ni tak ingat kot gamaknya sliding tu tertutup. Dia lajuuuuu je jalan nk ke balkoni tu nk amik barang. Sekali.. gedegannnng!!!!! right to her forehead. nasib baik tak benjol n lebam. Lepas langgar sliding tu lagi terlebih aktif dia. Sistem dlm otak dia dh beralih lebih kt tmpt happy kot. hahahha. Sori Chitah...
Tapi bg kredit lag kt Shangri La Putrajaya tu sbb pekerja2 dia sgt bagus mengelap cermin sliding sehingga begitu bersih sekali spt takde cermin di situ. Nasib baik tak pecah ye Chitah cermin tu. adoyaiiii...
heheheh (ketawa yag masih bersisa teringat peristiwa chitah langgar cermin)
 


sedang siapkan Chitah.. last touch up. So sy manage to did her hair n some fresh flowers at the back. sbb Chitah tak mau pakai crown. Nanti dia feeling-feeling miss universe katanya. Tu photog tu .. Adam Maya la tu...
 

 
 


tgh pakai kasut ni.
 
dlm lif sempat bagi pose with her pouty lips... angelina jolie sangggaaattt!
 

kt lobby Shangri La


with her bridesmaid yg sgt professional n polite, Darzian. Sapa nak hire dia sila contact saya.. hehe .
 
 
 
 


naik boat la pulakkk.. angin bertiup kencang ke arah rambu eva langoria ... uwaaaa.. My mistake. I already apologise tu Chitah. I shud aware about love boat dia ni. Tak teringat pasal dia kena naik boat nk ke tempat bersanding. Rambut Eva yg ala2 messy tu terus jadi mmg messy.. OMG! Tapi i dunno what happend to Chitah ni. she still cool and rileks. Bila saya minta maaf , dia jawab "tu lah nk eva longoria sangat.. nasib baik ader sikat" . Saya rasa Darzian her bridesmaid yg tolong make do her hair back. Tq whoever yg betulkan balik rambut Chitah. From now on I akan ingat.. kalau pengantin naik boat, NO NO No Eva Longoria hair anymore!! tapi sanggul curl di belakang tetap maintain. pheww!!


 
 

hehehe...funny la diaorg ni.. secret affair!!!

penat... tido dulu dgn her two bridesmaid...
 
Sekian cerita terpanjang pasal pengantin yag pernah saya makeupkan. She is adoreable. sentiasa riang dan ceria. Take care Chitah in your marriage life. Wish you happilly ever after and dpt alot of kids yg periang mcm Chitah. Sekali lagi mohon maaf about your Eva Longoria hair. hhuhuhuhu.

 


Ulasan