Zati Tunang, Ampang

Lamanya tak upload gambar2 makeup tunang dan kahwin... last few weeks was very tough week.. masa sangat mencemburui saya (eceh).. nak update blog, page.. x sempat... apa yang pentng dan mana yang sempat je update dan upload... harap2 minggu ni ada leisure sket utk saya .. so bolelah upload gmbr2  lain... skg ni layan saja gmbr Zati bertunang ni...

Zati ni ada skin problem..beberapa minggu sebelum E-day nya.. dia asyik ber whats-app dgn saya..concern about her skin dan her makeup nanti. Dia tak biasa bermakeup dan tak tau mcmana nk hide prob skin nya. Dia takut makeupnya akan nmpk terlalu tebal semata2 nak tutup skin probnya tu.
So saya buat yang termampu dan alhamdullillah wajahnya selepas makeup tidak seperti dia ada skin prob .

Zati ada masalah kulit yang sangat kering dan berjerawat yang agak teruk terutama di bawah dagu dan dahi.
Mula-mula saya spray mist deep sea water dari Shu Uemura utk memberi sedikit kelembapan di kulitnya. Kemudian saya sapu primer dari Revlon diikuti foundation dari Makeup Forever code 125.

Selepas sapuan foundation menggunakan brush dari sheseido dan kemasan menggunakan beauty blender (BB), sy conceal jerawat dan bekas jerawat dgn concealer anti lift dari MUFE. saya blend concealer tu menggunakan BB di sekitar wajahnya. Kemudian saya sapukan powder dari MAC - Studio Careblend Light. Saya ratakan dan blend menggunakan BB lagi.

Untuk matanya - saya sapukan primer dari urban decay. Eyeshadow saya gunakan warna purple di crease mata dari urban decay, di 3/4 mata sy gunakan warna light pink dari shu uemura. Saya blend sedikit dgn warna hitam dari shu uemura di hujung mata utk effect sharp. eyebrow saya lukis menggunakan Brunnette dari Mac di campur Viva eyebrow pencil.

untuk blusher sy gunakan peachy pink dari MUFE dan lipstick Angel + Bombshell dari MAC.
Final taouch saya sapukan MAC prep n prime translucent powder dan spray Mist deep sea water dari Shu Uemura sekali lagi..
Alhamdullillah.. feed back yang saya terima dari Zati  - "Saya suka kak"
TQ Zati...

Ulasan

  1. lawayer...n tak nmpk pun ada masalah kulit.natural makeup.

    BalasPadam
  2. kan...tgk smpi bukak mata luas luas lagi..shantek...!

    BalasPadam
  3. salam and hai... just nk survey2... Annasha makeup untuk bertunang x?berapa yer?? saya suka cara makeup u coz cara makeup yg natural tetapi cantik dan berseri...

    BalasPadam
  4. salam vamcess
    makeup tunang RM350. :)

    BalasPadam

Catat Ulasan