Jangan sampai kena saman...

Salam semua bloggers...lamanya saya tak update blog ni...masa betul2 tak mengizinkan untuk bermesra dan bergurau senda dgn blog kesayangan saya ini...huhu. Kali ini saya tak dapat menyiarkan byk gmbr2 makeup sepanjang minggu dan hujung minggu yg lepas. Kenapa eh? Sebab dalam ramai2 yang saya mekap sepanjang minggu lepas dan hujung minggu lepas, hanya seorang yang mengizinkan saya menyiarkan gmbrnya dari hasil mekap saya. Saya hormati dan akur dengan permintaan customer2 saya .. Ada yang memang tidak suka disiarkan utk tatapan umum. Mereka lebih suka berkongsi dengan insan tersayang dan keluarga serta rakan2 sahaja. Ada yang dr golongan corporate perlu menjaga imej, kalangan VIP dan juga emergency situation...heheh. Emergency situation????? Ini kes di mana sy di panggil untuk menyelamatkan situasi pengantin yang tak puas hati dan hampir menangis dan tak mahu bersanding sbb mekap dia rosak. Nasib baik waktu itu saya berada di lokasi berhampiran..baru je selesai makeup seorg VIP ni, sy mendapat panggilan untuk touch up pengantin. Makeup artis pengantin ni katanya x dpt dihubungi utk menyelamatkan keadaan...(??). So emergency situation ni ..x dpt la kita nk amik gmbr kan..dh la pengantin sdg menanah di hati..lagi nk suh posing..lgpun originaly makeup is not by me... saya touch up jeeee....
Jadi sy nk bagi sedikit sahring is caring utk kawan2 makeup artis... mana yg dh tau dan selalu praktiskan mcm saya bagus la.. bg yg baru dan x prnh praktiskan apa saya buat.. sila lah kita sama2 amal2kan. Panduannya ialah - sebelum ambil gmbr customer,tak kira ukt mekap apa pun, saya akan bertanya dulu samada bole saya ambil gmbr mereka. jika mereka ok, saya akan bertanya lagi bole tak saya siarkan di fan page FB saya dan blog saya sebagai profile makeup saya.. jika mereka kata ok..so sy proceed. Jika mereka kata ok utk amik gmbr tp tak bg di publishkan di blog dan fan page, so jgn publish. Jgn nk ikut degil kepala. sebba tgk gmbr lawa...nk jugak publish tak peduli org dh kata tak mau publish... JANGAN SAMPAI KENA SAMAN yeee. Kena hormat privasi orang tau.!!
Tapi customer sorang ni..ok..dia bg saya publish gmbr2nya...Terimakasih Mala. so layan je la gmbr2 dia di bawah ni
mala yg sweet wpun sebelum mekap..

bersedia nk pegi ke masjid berhampiran utk akad nikah...

senyum dulu.....

mlm berinai.. Mala pakai sanggul lintang bersama kuntuman rose merah jambu penyeri hiasan kepala.

mekap ini untuk bersanding keesokan harinya... Mala belum saya pakai kan lipstik lagi.


Mala bersama rakan baik merangkap Fashion Designer baju pengantinnya, Azura dari Stazurin Bridal Creations. Dia ni pun buat pelamin...cantik sangat dan sweeeeeettt pelamin2 hasil sentuhan darinya/

Mekap bersanding tanpa lipstik dan sanggul rambut.  Saya serahkan kepada assistant saya untuk pemakaian lipstik dan sanggul rambut. sbb tu sy xde gmbr siap Mala bersanggul. Nanti sy usahakan minta dari dia...

Mala comel yg happening...rindu kt nenek awak lah...heheh kirim salam kt nenek bermata biru ye.

Kepada sesiapa yang berminat mendapatkan perkhidmatan pakej perkahwinan dari Stazurin - sila ikut link ini
Stazurin Bridal Creations.

Ulasan