kawan saya nak gi dinner....

Saya sangat pemalas kalau ada makeup dinner untuk 'menynap' gmbar. Ini kerana (awas bahasa ..) kalau makeup dinner selalu dalam keadaan yg rushing. havoc dan chaos..rushing kerana,
1.selalunya makeup dinner ni ramaii.. sbb customer nk dptkan rate murah iaitu RM80 utk 3 person and above.
2.rushing sbb start makeup lambat tp makeup ramai customer.
3.makeup ramai2..cakap pun byk..haha..faktor2 yg boleh melambatkan proses makeup
4.salunya makeup kt hotel..lampu hotel sgt x best...lampu kuning ..so kalau amik gmbr sgt hampeh.

itulah antara sebab2 saya sangat jarang snap gmbr makeup dinner...wpun makeup untuk dinner saya agak rancak sehingga Omel (my only doter) bising...asyik mekaaaaaapppp je mummy ni...dan wpun skg sy dh temui cara utk makeup pantas..tp still malas nk snap gmbr. Tapi kali ni sy sempat snap gmbr sorg kawan saya ni sbb dia dtg ke rmh sy utk mekap ..dia nk gi dinner kt Marriot Hotel putrajaya. Skin dia agak gelap dan bermasalah di bahagian mata..saya cuba atasi sebaik mungkin dgn masa yg agak singkat. Biasalah..sampai pukul 6 lebih, pot pet pot pet dulu baru start makeup..nk kena ada kt Marriot by 7.30..abis camno. nk pakai baju lagi..huhu. my secret of fast makeup?? heheh rahsia youuu.... nak tau mai blaja dgn I...

my dear friend mida, clean face
after makeup at my mini makeup studio
close up
saja nk post gmbr ni sbb omel nk menyibuk..dia pakai sepender jew..heheh

Ulasan